VILLKOR
1 ALLMĂNT
Vi sÀljer varor via internet till privatpersoner och företag i Sverige. För att handla hos oss mÄste du ha fyllt 18 Är samt för att kunna hÀmta ut paketförsÀndelser ha en giltig svensk ID-handling. Om du Àr under 18 Är behöver du ha fÄtt samtycke till ditt inköp frÄn din vÄrdnadshavare.
2 PRISER & MOMSÂ Â Â
Alla priser pÄ hemsidan Àr angivna i SEK inklusive 25% moms. Fraktkostnad tillkommer pÄ köp under 690 kr. Vi förbehÄller oss rÀtten att nÀr som helst Àndra priserna för vÄra produkter.
3 BESTĂLLNING
Du bestÀller pÄ vÄr hemsida. Om du har frÄgor kring hur du bestÀller, sÄ Àr du vÀlkommen att ringa vÄr kundservice pÄ 072-9686797 eller kontakta oss via mail pÄ kundservice@varmeflaskor.se.
Genomförd bestÀllning innebÀr att du godkÀnner vÄrt villkor och samtycker till att dina personuppgifter registreras i vÄrt kundregister. Avtal om köp trÀffas först nÀr vi bekrÀftat bestÀllningen genom att skicka en orderbekrÀftelse till mejladressen du angivit.
Vid eventuella felaktigheter i t.ex. felaktigt pris, lagerdifferenser, leveranstid, produktinformation etc. förbehÄller vi oss rÀtten att korrigera detta i efterhand. Om du inte Àr nöjd med vÄr korrigering fÄr du sjÀlvklart avbokar din order utan kostnad.
Det Àr inte möjligt för oss att Àndra fakturauppgifter i efterhand och att utfÀrda fakturor med företagsnamn. Hela betalningsprocessen har överlÀmnats till Klarna. NÀr du behöver en faktura för ditt köp, kontaktar du Klarna. Du kan Àven hitta din faktura i Klarna-appen eller fÄ hjÀlp via följande lÀnk: https://www.klarna.com/se/kundservice/jag-har-inte-fatt-min-faktura
4 BETALNINGÂ Â
Vi har valt att samarbeta med Klarna för en smidig och sĂ€ker hantering av alla betalningar. Via Klarna kan du enkelt och tryggt betala med faktura, kreditkort, Swish  eller via din internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske bank). Du kan Ă€ven delbetala ditt köp. LĂ€s mer om Klarna pĂ„Â www.klarna.se.  Â
Du hittar Klarnas villkor för de olika tjĂ€nsterna hĂ€r. Om du vill veta mer om hur de skyddar dina uppgifter kan du lĂ€sa deras dataskyddspolicy.  Â
Vi garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds pÄ vÄr sida Àr sÀkra. Vi erbjuder en sÀker kortbetalning med VISA och MasterCard i samarbete med Klarna. Vid betalning med kort skickas du som kund vidare till en sÀker sida dÀr du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. Vi hanterar aldrig dina kortuppgifter.
5 FRAKT & LEVERANSÂ Â
5.1 FRAKTKOSTNADÂ Â
Vi levererar i Sverige. Fraktkostnaden berĂ€knas för priset av alla varor efter rabatter.  Â
BESTĂLLNINGSVĂRDEÂ Â |
FRAKTÂ Â |
1-890 SEK Â |
69 SEK Â |
Ăver 890 SEK Â |
GRATISÂ Â |
AvhÀmtning pÄ vÄrt lager  |
GRATISÂ Â Â |
5.2 LEVERANSTIDERÂ Â
Alla vĂ„ra bestĂ€llningar skickas med DHL till ditt nĂ€rmsta DHL-ombud. Paketet Ă€r vanligtvis framme efter 1-3 vardagar, och du fĂ„r dĂ„ avisering via SMS. Du behöver hĂ€mta din försĂ€ndelse hos DHL-ombudet inom tvĂ„ veckor, eftersom paketet annars gĂ„r i retur.Â
NÀr varan har lÀmnat vÄrt lager övergÄr leveransansvaret till fraktbolaget DHL som ska leverera din order inom utsatt tid. Vi kan inte lÀmna nÄgon leveransgaranti för varor som inte finns i lager nÀr du gjorde din bestÀllning eller för varor som lÀmnat vÄrt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan nÄr dig kan bli lÀngre Àn vad som anges som normalt för valt fraktsÀtt om transportören sjÀlv orsakar en försening.
NĂ€r ditt paket Ă€r pĂ„ vĂ€g fĂ„r du ett mail med paketnummer och försĂ€ndningsdag, sĂ„ att du kan spĂ„ra paketet online. Om du inte fĂ„tt nĂ„got mail, eller misstĂ€nker att nĂ„got gĂ„tt fel med din leverans â kontakta oss gĂ€rna omgĂ„ende, sĂ„ hjĂ€lper vi dig! Â
Expressleverans erbjuds inte, men du Àr vĂ€lkommen att hĂ€mta din bestĂ€llning i vĂ„rt lager i SkogĂ„s. Vanligtvis Ă€r detta möjligt samma dag.Â
Om vi inte kan leverera en viss vara sĂ„ kontaktar vi dig omgĂ„ende. Du kan dĂ„ bestĂ€mma hur du vill göra â vĂ€nta pĂ„ produkten, vĂ€lja en alternativ produkt eller annullera din bestĂ€llning.  Â
Om vi inte kan leverera en viss vara sĂ„ kontaktar vi dig omgĂ„ende. Du kan dĂ„ bestĂ€mma hur du vill göra â vĂ€nta pĂ„ produkten, vĂ€lja en alternativ produkt eller annullera din bestĂ€llning.  Â
5.3 TRANSPORTANSVARÂ
Om varan skadas eller kommer bort under transporten frĂ„n oss till dig Ă€r det vi som Ă€r ansvariga.Â
Om du returnerar en vara till oss, sĂ„ Ă€r det du som kund som ansvarar för godset. Se dĂ€rför till att packa ned varan noga, sĂ„ att inte varan eller originalförpackningen skadas. AnvĂ€nd aldrig originalförpackningen som yttre emballage, eftersom den lĂ€tt skadas. Om originalförpackningen skadas genom oaktsam hantering (skada som uppkom vid öppning av förpackningen Ă€r sjĂ€lvklart godtagbar) kommer vi att begĂ€ra en ersĂ€ttning för varans vĂ€rdeminskning av dig som kund.  Â
5.4 TRANSPORTSKADORÂ
Om ditt paket kommer fram skadad Àr det viktigt att du reklamerar detta direkt till ombudet, gÀrna med bild. Sedan kontaktar du oss sÄ snabbt som möjligt, sÄ att vi kan reklamera skadan och se till att du fÄr reservdelar eller en ny produkt
Om produkten Àr skadad och du upptÀcker det först nÀr du har öppnat paketet, kontaktar du oss omgÄende pÄ kundservice@varmeflaskor.se. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vÄr transportör behöver vi anmÀla transportskadan till denne inom 24-72 timmar. TÀnk pÄ att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
5.5 OUTLĂSTA PAKETÂ
FörsÀndelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss.
Vi förbehÄller oss rÀtten att debitera dig kostnaderna för den hantering som uppstÄr om du inte hÀmtat ut levererade produkter i tid (frakt, returfrakt, emballage och hantering). DÀrför tar vi ut en avgift pÄ 200 kr om ett paket ej hÀmtas ut.
Om du vill Ă„ngrar ditt köp, hĂ€mtar du ut paketet och kontaktar oss för att fĂ„ en returfraktseldel. Â
6 RETURER OCH Ă NGERRĂTTÂ Â
 6.1 Ă NGERĂTT  Â
Enligt distans- och hemförsĂ€ljningslagen har du som konsument rĂ€tt att Ă„ngra ditt köp, om du meddelar oss om detta inom 14 dagar frĂ„n det att du eller nĂ„gon i ditt stĂ€lle mottar produkten. Hos vĂ€rmeflaskor.se har du en förlĂ€ngd Ă„ngerrĂ€tt pĂ„ 30 dagar.  Â
à ngerrÀtten gÀller inte för varor som tillverkats enligt dina anvisningar eller som pÄ annat sÀtt anpassats efter dina önskemÄl eller pÄ produkter som av hygienskÀl inte kan ÄterlÀmnas om dess försegling brutits. Om en vara har plomberats eller förseglats pÄ annat sÀtt fÄr du inte bryta förseglingen om du vill utöva din ÄngerrÀtt.
Om du Ängrar ditt köp, vÀnligen meddela oss pÄ kundservice@varmeflaskor.se. Du behöver returnera varan inom 14 dagar frÄn det att du meddelat oss om att du Ängrar köpet. För att du ska kunna returnera din vara behöver den vara oanvÀnd, fri frÄn skador och förpackad i originalförpackningen om emballerad i gott skick.
Om produkten har anvÀnts mer Àn vad som krÀvs för att du ska kunna faststÀlla dess egenskaper och funktioner eller returneras i dÄligt skick, förbehÄller vi oss rÀtten att göra ett skÀligt prisavdrag motsvarande vÀrdeminskningen som uppstÄtt i samband med hanteringen. VÀrdeminskningen bedöms frÄn fall till fall. Om produkten inte kan returneras i ett oförÀndrat skick behöver du omgÄende kontakta oss, sÄ att vi kan bedöma hur detta ska hanteras.
6.2 FRAKTKOSTNAD FĂR RETURÂ Â Â
Vid utövande av ÄngerrÀtten betalar du returfrakten. Eventuell erlagt fraktkostnad vid bestÀllning betalas tillbaka om hela bestÀllningen returneras. Returnerar du bara en del av din bestÀllning Äterbetalas fraktkostnaden inte.
AnvĂ€nder du dig av vĂ„r returfraktetiketten, kostar returfrakten 89 kr och beloppet dras automatisk frĂ„n Ă„terbetalningen. Kontakta oss gĂ€rna pĂ„ kundservice@varmeflaskor.se om du behöver en returetikett. Har du ingen skrivare, sĂ„ kan DHL ombudet skriver ut etiketten Ă„t dig.Â
AnvÀnder du en egen frakttjÀnst ska paketet skickas som företagspaket. Vi har ingen möjlighet att hÀmta ut paket hos ombud.
Det Àr du som kund som har ansvaret för att dina returvaror lÀmnas in till vald transportör pÄ ett korrekt sÀtt. Notera dÀrför paketets kolli-ID nÀr du skickar paketet frÄn ditt ombud, och be om ett kvitto om du inte fÄr ett.
6.3 Ă TERBETALNING VID RETURÂ Â Â
Om du har en obetald faktura, glöm inte att meddelar Klarna att du gjorde en retur, sÄ att din faktura pausas. Det gör du pÄ Klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10.
Om du redan hunnit betala din bestĂ€llning, sĂ„ Ă„terbetalar vi dig via Klarna nĂ€r vi fĂ„tt tillbaka varan, eller inom 15 dagar mot inlĂ€mningsbevis. Ă terbetalningen kan dröja upp till 14 dagar.  Â
6.4 BYTENÂ Â
Vi hanterar byten som en retur och ett nytt köp â du skickar tillbaka produkten som du inte vill ha (du stĂ„r för kostnaden för returfrakt), och gör sedan en ny bestĂ€llning för produkten som du vill ha i stĂ€llet.  Â
7 REKLAMATIONÂ Â
Vi hoppas att du ska bli nöjd med din produkt. Om du undrar nĂ„got, eller upptĂ€cker ett misstĂ€nkt fel pĂ„ produkten, kontaktar oss gĂ€rna, sĂ„ gör vi vĂ„rt bĂ€sta för att hjĂ€lpa dig.  Â
Som konsument har du enligt lag rĂ€tt att reklamera i upp till tre Ă„r frĂ„n köpet, dock inom skĂ€lig tid, dvs. tvĂ„ mĂ„nader frĂ„n det att du upptĂ€ckt felet. Kontakta oss gĂ€rna pĂ„Â kundservice@varmeflaskor.se för snabb hantering. Uppge: ditt fullstĂ€ndiga namn, order- eller kvittonummer, kortfattad orsak till reklamationen, bild pĂ„ skadan om möjligt samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och mailadress). Â
Produktgarantin omfattar endast tillverkningsfel som fanns nÀr du fick produkten. Ursprungliga fel mÄste kunna uppvisas för och bekrÀftas av oss, för att produktgarantin ska gÀlla. Produktgarantin innebÀr att du, beroende pÄ situationen, kan erbjudas en kostnadsfri reparation, ny produkt eller reducering av originalpriset. Produktgarantin gÀller inte om vi inte kan hitta felet hos produkten, eller om du sjÀlv har orsakat skadorna.
Om du skickar tillbaka en produkt för reklamation utan att kontakta oss innan, kan vi tyvĂ€rr inte Ă„terbetala fraktkostnaden för returen. Produkter som Ă„tersĂ€nds mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss.  Â
8 INTEGRITETSPOLICY & COOKIES
Vi kan komma att behandla dina personuppgifter vid din anvÀndning av vÄr sida. Information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du i vÄr Integritetspolicy.
9 LĂNKAR TILL TREDJEPARTSHEMSIDORÂ Â
VĂ€rmeflaskor.se lĂ€nkar ibland till websidor frĂ„n tredje part för att underlĂ€tta anvĂ€ndningen av vĂ„r websida. Vi kontrollerar inte nĂ„gon tredjepartshemsida, och ansvarar inte för innehĂ„ll eller hyperlĂ€nkar som kan finnas pĂ„ dessa hemsidor. VĂ€rmeflaskor.se varken stöder, rekommenderar, godkĂ€nner eller ansvarar för nĂ„gon tredjepartshemsida som lĂ€nkas frĂ„n vĂ„r hemsida.  Â
10 IMMATERIELLA RĂTTIGHETER
Allt innehÄll pÄ vÄr sida, sÄsom text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, samt alla immateriella rÀttigheter relaterade dÀrtill (sÄsom upphovsrÀtter, designrÀttigheter, mönsterrÀttigheter och varumÀrken), tillhör företaget eller företagets leverantörer och Àr skyddat av svensk och internationell lag. Du förvÀrvar ingen ÀganderÀtt till sÄdant innehÄll eller sÄdana immateriella rÀttigheter genom din anvÀndning av vÄr sida eller genom köp av produkter frÄn oss.
11 FORCE MAJEUREÂ Â
Om vÄrt fullgörande av vÄra Ätaganden enligt dessa villkor eller ingÄngna avtal vÀsentligen försvÄras eller förhindras pÄ grund av omstÀndigheter som vi inte kan rÄda över och som vi inte skÀligen kan ha förutsett, ska detta befria oss frÄn fullgörande av vÄra förpliktelser, samt skadestÄnd och andra pÄföljder (s.k. force majeure). SÄdana oförutsebara hÀndelser kan vara krig, naturkatastrofer, stridsÄtgÀrder pÄ arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser frÄn underleverantörer, samt andra fördyrande omstÀndigheter och hÀndelser utanför vÄr kontroll.
12 ĂVRIGA VILLKOR
Villkoren för produkter och tjĂ€nster hos VĂ€rmeflaskor.se regleras av svensk lag, och domstolarna i Sverige har exklusiv behörighet. Kontraktet Ă€r skrivet pĂ„ svenska.Â
Vi har rÀtt att anvÀnda underleverantörer för fullgörande av vÄra förpliktelser enligt dessa villkor.
Om kompetent domstol, myndighet eller skiljenÀmnd skulle finna att nÄgon bestÀmmelse i dessa villkor Àr ogiltig eller icke-verkstÀllbar, ska bestÀmmelsen i frÄga och alla övriga bestÀmmelser vara gÀllande och verkstÀllbara i den utstrÀckning som tillÀmplig lag tillÄter.
Vi förbehÄller oss rÀtten att nÀr som helst göra Àndringar i dessa villkor.
13 KLAGOMĂ L & TVIST
Dessa villkor ska tolkas och tillÀmpas i enlighet med svensk rÀtt, dock med undantag för sÄdana internationellt privatrÀttsliga bestÀmmelser som medför tillÀmpning av rÀtten i nÄgon annan jurisdiktion.
Om du inte Àr nöjd med vÄr hantering av ditt Àrende Àr du vÀlkommen att vÀnda dig till din lokala konsumentvÀgledare eller AllmÀnna reklamationsnÀmnden (ARN) via https://www.arn.se/konsument/, +46 85 08 860 00 eller arn@arn.se. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.
Du kan ocksÄ lÀmna in ett klagomÄlsformulÀr via EU-kommissionens plattform för tvistlösning online. Fyll i det elektroniska formulÀret, sÄ förs din anmÀlan vidare till oss. Du hittar mer information och instruktioner för hur du ska gÄ till vÀga pÄ http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
14 KONTAKT
Webbutiken VĂ€rmeflaskor.se drivs av
WWB HĂ€ngmatta & mer AB
VretvÀgen 13, 1 tr.
14234 SkogĂ„s Â
Momsregistreringsnummer SE559326379001Â Â
Företaget Ă€r registrerat för F-skatt.  Â
VÄra kontorstider Àr mÄn-fre kl. 09-12 & 13-17. Om du behöver hjÀlp eller undrar över nÄgot, nÄr du oss pÄ telefon eller mail:
Tel. 072-968 6797Â Â
Mail kundservice@varmeflaskor.se Â
 Â
Â