På denna sida hittar du vanliga frågor om våra produkter och tjänster. Information om användningsområden för varmvattenflaskor hittar du även i vår blogg. Om du inte hittar svaret på din fråga, vänligen kontakta oss.

 

Användning av värmeflaskan

Hur varm ska min värmeflaska vara?

Värmeflaskan ska kännas bra. Det ska vara varm, men ska inte bränna dig. Värmen som känns bra är individuell för varje person, eftersom människor är olika känslig för värme.

Varför ska jag inte fylla på min flaska direkt från varmvattenkranen?

Vattnet som man tar direkt från varmvattenkranen kan förkorta livstiden för din värmeflaska. Det beror på att alla mineraler och föroreningar som vanligtvis tas bort genom kokning finns kvar och lagrar sig på insidan av värmeflaskan.

Varför ska jag inte använda kokande vatten för att fylla min flaska?

Om du använder vatten som kokar eller har precis kokad, kan det vara farligt. Även om din vattenkokare redan är avstängt, fortsätter vattnet att koka ett tag. Om du fyller på din värmeflaska direkt, är det möjligt att vattnet stänker tillbaka och skållar dig. Låt vattnet svalna några minuter innan du fyller på.

Vad innebär garantin för min värmeflaska?

Garantin gäller endast för tillverkningsfel. Garantin gäller inte att det har skett en olycka efter att du har fått varan, om du har vanvårdat varan eller använt den på ett onormalt sätt eller om du har inte följt skötsel- och serviceanvisningar.

Jag lagrar min värmeflaska på varmvattenberedaren. Går det bra?

Nej, det är inte bra att lagra din värmeflaska på en varmvattenberedare, eftersom temperaturvariationerna som uppstår nära en varmvattenberedare kommer att påverka flaskan på ett negativt sätt. Det gäller likadan för radiatorer eller utrymmet under tvättstället som är ofta en lagerplats för rengöringsmedel. Kemikalierna i rengöringsmedlet kan bryta ner materialet i flaskan. Det är inte heller bra om flaskan är exponerad till solljus.

Behöver jag använda min gummivärmeflaska med ett fodral?

Vi rekommenderar att du inte använda din gummiflaska utan fodral. Direktkontakt av flaskan med huden kan orsaka brännskador. Äldre människor, människor med känslig hud eller nedsatt värmekänsla skall vara extra försiktiga.

Kan jag tvätta fodralet?

Ja, det går bra. Handtvätta ditt fodral gärna med varmt vatten och ett skonsamt rengöringsmedel. Våra mjukdjur värmeflaskor (Kuddli friends, Kuddli Wheaties) ska bara tvättas rent med en fuktig trasa.

När skulle jag ersätta min värmeflaska?

Vi rekommenderar att du ersätter din gummivärmeflaska vartannat år för att säkerställa att flaskan du använder är felfri. Naturgummi bryts ner med tiden och detta förlopp påverkas av lagring och användning av produkten.

Fashys värmeflaskor i termoplast bör ersättat vart femte år.

Kan man köpa fodralet separat?

Tyvärr säljer vi inga fodral utan värmeflaska. Värmeflaskor ska bytas ut efter några år pga. slitage och även om du inte använda själva värmeflaskan nu är det bra att ha en ersättningsflaska kvar.

Kan jag köpa fodralet med en annan värmeflaska inuti?

En värmeflaska med fodral är en komplett produkt som är förpackad i sin helhet. Det är inte möjligt att byta ut delar av denna produkt.

Beställning

Kan jag beställa via telefon?

Ring gärna 072-968 67 97, så hjälper vi dig att välja rätt produkt Våra telefontider är vardagar, kl. 9-16.

Kan jag välja DHL ombudet?

Du får gärna skriva i meddelandefältet vilket DHL ombud vi ska skicka till. Gärna butikens namn och ort, det kan ju finnas flera DHL ombud i samma stad.

OBS: det är inte möjligt att välja ett PostNord ombud. DHL levererar inte dit.

Kan jag välja hemleverans?

Tyvärr är det inte möjligt att välja hemleverans. Vi levererar till ditt närmaste DHL ombud. 

Kan jag hämta min beställning i Skogås?

Det går bra. Skriv gärna i meddelandefältet att du vill hämta och när.

Vi är på plats måndag – fredag från kl. 8 till 16. Ring när du är framme (072-9686797), så kommer vi till dörren med paketet.

Det finns bara ett lager på plats, ingen butik.

Kan jag ändra min beställning?

Ja. Vänligen ring direkt (maila efter kontorstider). Tyvärr kan vi inte ändra beställningar som redan skickats. Om du vill ändra dessa, behöver du returnera produkten till oss innan vi kan ändra din beställning. Det kommer också extra fraktkostnader och returfraktkostnader debiteras.

Kan ni skicka ett meddelande med paketet om jag vill ge bort det som present?

Det gör vi gärna. Du kan lämna instruktioner i meddelandefältet på betalningssidan eller maila oss till  kundservice@varmeflaskor.se. Vänligen ange ditt namn och ordernumret.

Hur kan jag betala?
Du kan betala med Klarna faktura (14 dagar), alternativ med kreditkort. Dessa betalningsmetoder är gratis för dig.
 
Betalning via Klarna med förlängd betalningstid eller delbetalning finns också att välja, men dessa är inte gratis.

Leverans

När får jag min beställning?
Vi skickar din beställning samma dag om beställningen och betalningen görs innan kl. 11 (vardagar) och om varan finns i lager. Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-3 vardagar.
Vart levererar ni?

Vi levererar inom Sverige. Om du vill ha din beställning levererad till ett annat land (inom EU), vänligen maila din beställning och vi återkommer med fraktkostnad och leveranstid.

Hur mycket är fraktkostnader?

Sverige

BESTÄLLVÄRDE FRAKT
1 – 395 SEK 49 SEK
Över 395 SEK GRATIS
Vid avhämtning i Skogås GRATIS (frakt återbetalas i efterhand)

Ordervärdet som gratis frakt baserar på är produktpriset efter eventuella rabatter.

Hur levereras mina varor?
Dina produkter skickas i en brun kartong till DHL ombudet.
Kartongen är inte märkt med en logga, men på adressetiketten står vi som avsändare (i fallet att du vill överraska ngn.)
Får jag en spårningslänk för mitt paket?

När vi har packat ditt paket får du ett meddelande med ditt paketnummer, så att du kan följa leveransen. Spåra ditt paket gärna och meddela oss i fall att det verkar vara försenad, så att vi kan reagera snabbt.

När är den sista dag att beställa för leverans innan jul?

Om vi får din beställning senast 20/12/2021 kl. 11, kommer paketet vara framme innan julafton. Beställer du senare, skickar vi paketet nästa vardag. Det kan fortfarande kommer fram i tid, men det finns ingen garanti från DHLs sida.

Retur & Återbetalning

Jag vill byta min vara - hur gör jag?

Om du vill byta en vara returnerar du varan du inte vill ha som vanlig retur. Du betalar returfrakten. Lägg en kopia på din faktura eller följesedel i paketet. Vi krediterar produkten så snart den har kommit tillbaka.

Gör gärna en ny beställning för produkten du vill har istället. På det sättet kan vi skicka varan snabbare och du kan vara säkert att den inte säljer slut under tiden.

Jag vill returnera min beställning - hur gör jag?
Om du ångrar dig och vill returnera din beställning, kan du göra det inom 30 dagar utan att ange något skäl. Varan ska vara oanvänd, utan skada och i originalförpackningen inklusive alla produktetiketter. Ångerfristen börjar den dagen du tar emot varan. Du betalar fraktkostnader för returen.
 
Returadressen är:

WWB Hängmatta & mer / Wiebke Buschmann
Vretvägen 13, 1 tr.
14234 Skogås

Lägg gärna en kopia på din faktura eller följesedel i paketet, så att vi kan matcha returen lättare.

Vänligen meddela oss ditt ångrade köp via mail till kundservice@varmeflaskor.se och returnera varan inom 30 dagar.

När får jag min återbetalning?

Vi återbetalar den betalda beloppet när vi får varan tillbaka eller inom 15 dagar mot inlämningsbevis. Du får återbetalning på samma vägen som du betalde, dvs om du betalde via Klarna, kommer även återbetalning sker via Klarna.

Andra frågor

Bloggare/Vloggare

Kontakta oss gärna på mail (kundservice@varmeflaskor.se) med lite information om din sida och en länk till din blogg/vlogg samt vilken produkt du vill testa. Vi samarbetar gärna.