Leverans, Retur & Återbetalning

FRAKT & LEVERANS

Beställningar som görs innan kl. 12, skickas samma dag om varan är i lager och betalningen genomförts. Vi levererar med DHL till DHL Servicepoint. Du aviseras genom SMS eller mail och paketet levereras normalt efter 1-2 vardagar. Du hämtar din sändning på DHLs utlämningsombud.

Vi kan inte garantera särskilda leveransdagar, eftersom vi inte kan påverka leverantören på det sättet. Men vi försöker att informera dig om försändningsdagen och alla eventuella förseningar. Expressleveranser erbjuds inte, men du är välkommen att hämta dina varor i vårt lager i Farsta om du bor i närheten (ring för tid).

 
FRAKTKOSTNADER

Fraktkostnader beräknas för priset av alla varor efter rabatter.

SVERIGE

BESTÄLLVÄRDE FRAKT
1 – 395 SEK 49 SEK
Över 395 SEK GRATIS
Vid avhämtning i vårt lager GRATIS

OUTLÖSTA PAKET

För varor som du som kund inte löser ut debiterar vi en kostnad för frakt, returfrakt och hantering på totalt 200 kr.

LEVERANS TILL ANDRA LÄNDER:

Maila gärna din beställning och leveransadress och vi återkommer med fraktpriset.

LEVERANSTID

Beställningar som görs innan kl. 12, skickas samma dag (vardagar) om varan är i lager och betalningen genomförts. Beställningar som görs efter kl. 12 skickas nästa vardag. Leveranstiden inom Sverige är normalt 1-2 vardagar.

Leveranstiderna är uppskattade leveranstider och vi kan inte garantera att varorna skickas från oss inom angivna antalet vardagar då oförutsedda förseningar kan uppstå.

Vi kan inte garantera att din beställning kommer fram till en viss dag. Vi kan heller inte ersätta dig vid en eventuell försening. För mer exakt information om statusen på din beställning ber vi dig kontakta oss.

Varor som vi inte kan leverera och som meddelas vara slut restnoteras inte om inte annat har avtalats. Om du fortfarande vill ha varan måste du i dessa fall beställa den igen vid ett senare tillfälle. Om vi måste avboka något i din beställning meddelar vi dig via e-mail så fort vi själva fått informationen.

TRANSPORTANSVAR

Vi tar ansvar för varor som skadas under leverans till dig. Det är viktigt att du direkt tar en bild på det skadade godset när du mottagit paketet och reklamerar det direkt till postombudet. Du kan även kontakta oss så hjälper vi dig att få ersättning för den skadade varan.

Vi tar även ansvar för varor som kommer bort när vi levererat dem från vårt lager till dig eller fram till ditt postombud. Har du inte mottagit ditt paket inom rimlig tid, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig vidare.

När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset. Det är mycket viktigt att du packar ner varan noga så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage för då skadas den. Vid skadad originalförpackning (som uppkommit av orimlig hantering, skada som uppkom vid öppning av förpackning är självklart godtagbart) kommer vi att begära en värdeminskningsersättning av dig som kund.

ÅNGERÄTT OCH RETURPOLICY

Hos Värmeflaskor.se har du 30 dagar öppet köp. Ångerfristen börjar den dagen du tar emot varan. Om varan vid eventuell retur inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Vänligen meddela oss ditt ångrade köp via mail till kundservice@varmeflaskor.se . Varan måste returneras inom 30 dagar och ska vara oanvänd, utan skada och i originalförpackningen. Vid nyttjande av ångerrätten står du för returkostnaden. Returadressen är

Värmeflaskor.se/Wiebke Buschmann

Kristinelundsvägen 11

SE-12352 Farsta

Vi hanterar byten som en retur och ett nytt köp; du skickar tillbaka den produkt du inte vill behålla och beställer enkelt en ny via vår hemsida.

ÅTERBETALNINGSPOLICY

Vi återbetalar det betalda beloppet när vi får varan tillbaka eller inom 15 dagar mot inlämningsbevis. Återbetalningen kan dröja upp till 14 dagar och sker på samma sätt som betalningen kom till oss.